• NOLLVISION FÖR FRÄMLINGSFIENTLIGHET



    Några tips för dig som vill hjälpa oss att skapa en vänligare och mer tolerant tillvaro i Södertälje

    REGNBÅGSFLAGGA SKAPAR POLITISK STRID I SÖDERTÄLJE



    "Att flagga regnbågsflaggan är en viktig symbolhandling - att man visar att man backar upp alla gruppers rättigheter", säger Tage Gripenstam till DN.

    Miljöpartiet säger nej till Miljöåtgärd

    Upplagd av Tage Gripenstam On 17:24

    Jag blev inte förvånad över att andra partier ställer sig tvärs när det gäller vissa miljöfrågor. Jag blev till exempel inte alls förvånad när socialdemokraterna yrkade avslag till centerpartiets motion om minskad användning av dubbdäck bland kommunens bilar och en upplysningskampanj till Södertäljeborna på samma tema.

    Jag blev inte heller förvånad när Staffan Norberg, vänsterpartiet utryckte sig negativt om samma förslag på kommunfullmäktige. Men jag måste erkänna att jag blev alldeles häpen när gruppledaren för miljöpartiet, Eva Lofvar-Konradsson gick till talarstolen, inte för att visa sitt stöd för motionen, utan för att yrka avslag till detta miljöförslag, utan särskilt bra argument.

    Men kampen om ett miljövänligare Södertälje är inte slut för vår del. Det var befriande och uppfriskande att alla mina kollegor i och lyssnare av kommunfullmäktige kunde bevittna vilket parti som konsekvent arbetar för en bättre miljö. Och i detta förslag alldeles särskilt för våra barn som i gatumiljön alltid befinner sig nära de partiklar som skadar.

    För ett aktivt miljöarbete - Centerpartiet, förstås!

    0 Response to "Miljöpartiet säger nej till Miljöåtgärd"